Dagens matintag

Frukost:
En Nutrilettshake Mocca med svart kaffe
120 kcal

Mellis:
1/2 Nutrilettbar Karamell
106 kcal


Lunch:
Ägg med kesellaröra och till det en enkel tomatsallad.
Jag delar de hårdkokta äggen itu och gröper ur gulan,
som jag blandar med kesella, stenbitsrom, salt och
peppar och sedan klickar i vitan igen.

125 g ägg (2 st)      175 kcal

10 g stenbitsrom         9 kcal

15 g minikesella        12 kcal

145 g tomat (1 st)     33 kcal

10 g rödlök                 3 kcal

5 g balsamvinäger       4 kcal

236 kcal



Mellis:

1 Nutrilettbar Karamell

212 kcal


Middag:
1/2 Nutrilettbar Karamell
106 kcal


Kvällsmål:
Hallonsmoothie

200 g hallon            74 kcal
5 g hela linfrön        22 kcal
50 g kesella lätt       37,5 kcal
70 g soyamjölk        35 kcal
5 g fiberhavregryn   17,5 kcal
186 kcal



Totalt:
996 kcal

 


Kommentarer
Postat av: get my ass into shape

Hej! Råkade komma in på din sida och ser att du precis som jag har ett mål. Tycker dock inte att din kost verkar speciellt sund. Du väger alldeles för lite för att leva på nutrilett, och knappt 1000 kalorier/dag är på tok för lite. Jag tror att du hade haft en större och snabbare viktnedgång om du ökar upp intaget och äter bra mat istället. Om kroppen får i sig för lite så ställer den in sig på svält och håller då gärna kvar allt som den bara kan. Testa ISO dieten, helt suverän. Man äter gott, det går snabbt och man är mätt hela tiden. Där lever du på 1600 kalorier / dag



Tränar du något? Träning ger resultat,men träning kräver också mer mat...



en sista sak: Skippa vågen, använd måttband istället. Vätska och muskelmassa påverkar också vikten. Smal och vältränad betyder inte bara att vågen ska visa en viss vikt.



Stort lycka till med dina mål men tänk på att du ska skapa en långsiktighet med din kost och låt det ta tid. En undersökning visar att den som går ner 5 kilo i vikt med pulverdieter har sedan längre fram gått upp vikten igen till och med dubblat till över 10 kilo.



Hoppas du inte tycker att jag lägger mig i och känner du att det fungerar för dig så go for it!









2011-07-27 @ 10:03:50
URL: http://getmyassintoshape.blogspot.com
Postat av: Thin For The Win

Hej!

Jag tycker att pulverdiet har funkat mycket bra under de 2 veckorna jag höll på. Jag minskade i både kg och cm. Under denna veckan direkt efter så ökar jag successivt mitt kaloriintag för att ligga på ca 1500 - 2000 kcal om dagen, vilket är helt okej för min vikt och längd, om man avser att gå ner i vikt.

Jag har läst en blogg som motiverat mig mycket - http://vanillacupcakes.blogg.se/ och http://hejaelin.webblogg.se/ (samma person). Hon har testat pulverdiet grundligt och gått ner en massa i vikt som hon även bibehållit när hon övergått till vanlig mat. Vi har nästan lika utgångsläge och samma mål.

Normalt sett så äter jag inte speciellt onyttigt, bara det att jag inte legat på större kcal-underskott. Vilket har gjort att jag haft samma vikt i flera år. Därför tror jag inte att jag kommer gå upp nämnvärt när jag väl gått ner då jag har ett sunt leverne i botten. Jag är inte en "tjockis" som sitter och mumsar kakor och läsk. Tänker köra på något åt GI-hållet för att få inspiration med recept, ska söka lite på ISO-dieten och kolla in vad det handlar om.

Normalt så tränar jag löpning ca 3-4 ggr i veckan och har ett aktivt jobb. Tänkte även köpa gymkort till hösten. Men under kuren med VLCD så avstod jag från löpningen för att inte utsätta kroppen för onödig påfrestning. Det skulle nog ha skadat mer än vad det givit. Jag avser att återuppta löpningen denna veckan och köra fram till nästa VLCD-kur som är v 33-44. Sen ska jag ut i spåret igen!



Tackar för lyckönskningarna och önskar dig lycka till du med!

2011-07-27 @ 11:04:16
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0