Soon to be back on track!

 

I gymnasiet vägde jag runt 60-63 kg. Tränade ca 3-5 timmar i veckan och åt hälsosamt. Då tyckte jag dock att jag var ett fetto. Med mina några år äldre ögons granskning så var jag nog helt ok då ändå! Därför utgår jag från att 60 kg (som jag vägt som minst i vuxen ålder) bör passa mig rätt bra, minus några enstaka kilon till. 58 kg låter snyggt och bra, jag har därför satt det som målvikt. Men allt är ju relativt. Jag tänker satsa hårdare på löpningen, och kommer kanske bygga x antal kilon extra i muskler. Muskler väger ju som bekant mer än fett.

Anledningen till att jag la på mig dessa +10 kg var en stor livsstilsförändring efter gymnasiet. Flytt, pojkvän, arbetslöshet, ett par stillasittande jobb osv. Som mest vägde jag en period ett år efter studenten. Då var jag nog uppe på 76 kg nåt iaf. Minns ej riktigt! Men jag var arbetslös och mådde dåligt i ett par månader. Nu har jag inte vart det på flera år och jag har styrt upp vardagen rätt så väl. Jag äter inte speciellt onyttigt normalt sett, visst slinker det ner nåt ibland men inte på regelbunden basis. Skulle nästa vilja påstå att jag äter hälsosamt och välbalanserat, men antagligen inte på ett kaloriunderskott tilläckligt lågt för att innebära viktmiskning.

Jobbet jag har nu är rätt fysiskt, vilket är en fördel. Kommer ihåg att jag gick ner 3 kg på en månad bara av att byta till detta jobbet från mitt förra.
Jag tycker om att löpträna, men har dessvärre haft uppehåll i en månad nu. Tänkte komma igång igen så fort kroppen vant sig med så lågt kaloriintag, får se hur det går. Ska ta det lugnt i början. Men när VLCD-kuren är över, då jävlar! Då blir det ut i spåret och kriga igen!

Can't wait to be back on track again.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0