68,3 kg och fortfarande ganska still på vågen..

Igår blev det faktiskt två tunnbrödrullar med skagenröra på (snålade ganska mycket, till mitt "försvar"), en till frukosten på jobbet och en till lunch. Därför hoppade jag över två av påsarna, så det blev dessa två rullar och 3 påsar totalt igår.

Antar att jag "fuskar" för att jag mentalt släppt att VLCD-kuren nu är officiellt över..

Men nu så ska jag skärpa mig! Måste ner till 68 kg senast onsdag, dvs i övermorn, för att nå delmål ett. Igår vägde jag också 68,4 kg som jag vägt 4 dagar på raken. Men idag släppte det lite och visade på 68,3 kg. Undrar varför jag inte gått ner mer de senaste 5 dagarna? Tre tunnbrödrullar kan inte ha spelat SÅ stor roll under en 5-dagarsperiod? I teorin bör jag gå ner 1 kg på 3,5 dagar om jag utgår från att min dagliga förbrukning är ca 2600 kcal, jag äter ca 550 kcal och ett kg fett är 7000 kcal (-2000 x 3,5 = 7000). Så under dessa 5 dagar borde jag åtminstonde gått ner 1 kg.

Men viktnedgång funkar ju inte alltid som man tror och förväntar sig. Kanske rasslar till imorn eller på ons, får jag hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0