3:e dagen med VLCD

Började onsdagen den 6/7 att försöka leva på 1400 kcal. Detta fortsatte jag med till lördagen den 9/7. Under dessa 4 dagar gick jag ner 1 kg.
Nu i söndags, alltså den 10/7, började jag med strikt VLCD-kur. Det innebär att leva på pulverdiet där jag får i mig 550 kcal om dagen. Sen dess har jag ytterligare gått ner 1 kg. 2 kg totalt på mindre än en vecka. Hoppas kunna mäta -0,5 kg imorn så det blir 2,5 totalt!

Idag är det tisdag och jag är inne på dag 3 av min VLCD-kur. Hungern har avtagit markant och matfantasierna tonats ner.
Jag har nämligen gått och fantiserat om goda rätter, framförallt Ceasarsallad som jag älskar. Jag vill inte ha godis och snabbmat och sånt, känner jag ingen lust till. Utan jag vill verkligen ha god och hälsosam mat!
Men jag ska som sagt försöka köra på detta så långt det går. Minst 2 v, gärna 3 v och allra helst 4 v!
Leker med tanken på ett viktras på minst 7 kg på en månad. Det jag fasar för är helgen, och att jag dessutom snart går på semester, det är då den stora utmaningen kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0