19:e dagen med VLCD - Kurr i magen

Idag väger jag som igår och i förrgår, dvs 68,6 kg. Hoppas att det trillar av lite snart. Skulle vilja väga 67-nånting innan nästa vecka! Då känns inte målet 66 kg senast den 13/2 lika långt borta..

Nu är jag hungrig. Har inte "ätit" sedan 12.30, då brukar det kurra i magen. Det är svårt att få till det när man dricker sin första redan vid 5 på morgonen. Då jag vill dricka vid var 3:e timme ungefär. Det innebär att jag vill dricka nästa vid 9, den tredje vid 12 och den fjärde vid 15 egentligen men det blir aldrig så. Den blir snarare nångång efter 17. För annars måste jag dricka den sista shaken runt 18 och det känns lite tidigt. På kvällen är det lättast att suget smyger sig på och då vill jag ha två shakes som väntar, om jag inte slutar sent.

Övervägde att byta mina två kvarvarande shakes och fredagslyxa det med en bar. Men jag vill försöka hålla mig så strikt till shakesen som möjligt, så jag inte blir hungrigare. Tar en Cola Zero lite senare istället. Jag funderr dock om det är så bra att dricka lightläsk. Det ska ju påverka insulinet säger de, som i sin tur påverkas fettförbränningen. Ska googla lite på det och se vad det innebär under VLCD-kur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0