33:e dagen med VLCD - Äntligen lite nedgång

Äntligen visade vågen på några hekto mindre, nämligen 66,1 kg trots att jag åt två shakes, två bars och tre finn krisp med hoummus på igår. Detta innebär att jag är ett ynka hekto från min delmålvikt 1. Men jag vill väga det även med vatten och kolhydrater påfyllda i kroppen. Så helst vill jag väga 65 i slutet av VLCD-kuren.

Nu är detta inte troligt eftersom min slutdag är nu på söndags, dvs jag har tre dygn på mig att gå ner 1,1 kg. Med tanke på att jag bara gått ner 1,1 kg på en hel vecka så talar oddsen emot mig. Men jag kommer ju inte vräka i mig mat på måndag, utan små lättsmälta mål som blir en korsning mellan LCD/GI/LCHQ. Förhoppningsvis håller jag mig på 66 även i slutet av nästa vecka.

Jag har köpt "Våra bästa GI-recept: 100 recept utan socker och snabba kolhydrater" av Ola Lauritzon och Ulrika Davidsson. Den verkar lite ouppdaterad dock, den har recept med scampi, vilket jag trodde ingen vågade i modern tid. Iofs har Paulún ett scampirecept i sin nya LCHQ, men man kan ju alltid byta ut mot något annat. Tänkte i alla fall köpa lite fler böcker nu i helgen.

Nu ska jag gå och ta mina mått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0