12:e dagen med VLCD - En liten motgång..

Idag vägde jag 69,8 kg helt plötsligt, vilket innebär att jag "gått upp" 3 hekto från igår. Men jag vet att jag inte gått upp i faktisk vikt, då jag lever på grovt kcal-underskott, utan jag hade nog en lägre vattenmängd i kroppen när jag vägde mig igår. Är dock lite trist, nu är jag 1,8 kg istället för 1,5 kg ifrån att nå 68 kg denna vecka. Ska bli intressant att se vad vågen säger imorgon!

Jag kan dock bekänna att igår åt jag två pepparkakor, två skivor ost och en sked broccolisoppa. Men jag förutsätter att det inte hade för stor betydelse, mer än att magen började knorra när den fick lite fast föda i sig. Jag undrar vad som händer med kuren när man äter lite. Man ligger ju fortfarande på väldigt stort kcal underskott. Vissa säger att man faller ur ketos. Men jag tror inte man hamnar i ketos under en sån här kur, man får i sig för många kolhydrater för det. Det enda jag tror påverkar är att man blir hungrigare av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0