Efterlyser bra bloggar om VLCD/pulverdiet!

Känner att jag har genomsökt google på bra länktips till folk som bloggar om VLCD och pulverdieter. Men utbudet är väldigt krasst. Framförallt vill jag läsa om dem som ligger i ungefär samma viktklass som mig. Om någon väger 140 kg känns det lite orelevant då skillnaden är så stor...

Jag har hittills bara hittat en (två) bloggar av en tjej som är rikigt bra och inspirerande. Hon började med http://vanillacupcakes.blogg.se och gick sedan över till http://hejaelin.webblogg.se/. Mycket läsvärt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, Jag håller med dig att det är mycket roligare och följa någon som är i samma viktklass som en själv. Jag håller också på med detta men jag dricker slanka. Jag har idag gjort 7 dagar med bara påsar. Började min resa på 73.4 kg, men för en vecka sen när jag började på helfart med slanka så vägde jag 72.5 kg. imorse vägde jag 69 kg. Jag är 165 cm lång. Blev jätte glad när jag hittade din blogg eftersom du låg i min viktklass! följer dig varje dag ska du veta :D

2012-01-28 @ 17:53:09
Postat av: Tftw

Hej Sara

Vad kul att höra :)

Ja verkligen, det blir så mycket lättare att relatera till sig själv. Hur fungerar Slanka? Dricker man 5 om dagen som med Nutrilett/Naturdiet/Allevo? Är de godare än dem? Oj vad mycket du gått ner på bara en vecka! Skoj! Hoppas det håller i sig :) Hur länge ska du köra på ren kur och vad är din målvikt?

2012-01-28 @ 18:56:50
Postat av: Sara

Slanka fungerar bra, har idag fått ont i magen, men de kan ju bero på att man har svårt att gå på toaletten å göra nummer 2 :P men annars funkar det bra. Man tar bara 3 påsar per dag, men ja känner mig mättare med slanka än nutrilett som ja tidigare kört med. Sen smakar slanka mycket bättre anser jag, blev glatt överraskad över smaken faktiskt, mintchoklad och choklad är godast!Jag vet inte hur länge jag ska köra, får slut på påsar imorgon kväll. Jag har alltid velat väga runt 60 kg så någonstans runt där, men ja kör nog inte med ren kur tills dess, så får se hur det känns efter vägen :D

2012-01-28 @ 19:59:04
Postat av: Tftw

Kanske, man får se till att dricka mycket vatten. Jag har än så länge inte haft några problem med toabesöken :P Är det inte jobbigt att bara ta tre? Blir du inte hungrig emellan? Jag är så van att äta fler än tre mål om dagen normalt. Men blir man ordentligt mätt så kanske det funkar lika bra iofs.

Det skulle nog vara svårt att köra ren kur tills man hamnar runt 69 kg ja. Inte att rekommendera. Men man kan ju köra 3 rena veckor VLCD, och sedan köra LCD i ett par veckor till, där man kombinerar påsarna med nyttig mat. Så ska nog jag göra iaf. Åtminstone första veckan efter kuren, annars får sig nog magen en chock!

2012-01-29 @ 14:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0