En biverkning av VLCD / pulverdiet?

Okej, detta är kanske lite personligt. Men det är meningen att jag ska vara personlig, annars är det ingen idé att skriva om man inte får med hela bilden. Dessutom är mens så naturligt som det kan bli.

Det jag vill komma till är att sedan jag började med VLCD/pulverdiet för två veckor sedan så har jag haft blödningar till och från, framförallt den senaste veckan. Enligt mina uträkningar är det dags för den där tiden i månaden först nästa vecka. Verkar som att dieten rubbar cykeln. Jag har i alla fall inte haft nån värk, vilket jag alltid har. Ska bli intressant att se om den kommer på riktigt nu i veckan. Hoppas i alla fall att detta inte påverkar min kropp negativt! Men jag skulle bli mer orolig om den försvann helt. Det har jag hört att det kan hända anorektiker. Men jag är ju lågt ifrån att vara det!

Sen så undrar jag även om jag kommer lägga på mig vattenvikt, sådär som man gör under den tiden, eller om det redan är avklarat eftersom den redan håller på? Har jag tur så ligger jag redan ett eller två kilo plus pga detta, som sedan försvinner. Hoppas.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Min första tanke ang. din mens är att jag undrar om du har börjat att typ mördar-träna? För då kan cykeln också bli störd. Eller om du har börjat att umgås med nya tjejer? Min mens brukar bli totalt galen och ställa om sig på nolltid om jag byter jobb eller så.



Btw, jag har fixat en blogg nu. Ska bara försöka lära mig hur man gör(?) :)



KRAM

2012-01-30 @ 05:12:16
URL: http://mcmuffin.blogg.se/
Postat av: Tftw

Nej enda livsstilsförändringen är att jag börjat med pulvret. Annars är allt som vanligt! Min mens brukar alltid vara regelbunden normalt. Men jag har ett vagt minne av att den knasa sig när jag körde VLCD i somras. Så den verkar ha något emot kuren. Det är lite jobbigt, men så länge som den inte försvinner så blir jag inte jätteorolig.

Okej vad kul, ska kika!

2012-01-30 @ 05:29:40
Postat av: ingrid

Nej, var inte det!! Och du, jag gissar att det är den som muppar med vikten. Jag ser nästan gravid ut när jag har mens :S

2012-01-30 @ 06:14:43
URL: http://mcmuffin.blogg.se/
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Ja jag brukar också bli uppsvälld. Men det är så konstigt nu. Märker inga av mina vanliga symptom. men det är väl bara att hålla ut och se hur det blir efter att den "egentliga" är beräknad att vara slut. Kanske jag droppar ett par kg :)

2012-01-30 @ 17:34:57
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0