2:a dagen med VLCD 2 - Tömmer förråden

Dagens vikt: 63,9 kg

Trollade "magiskt" bort 1,4 kg över en dag!

Nej, men det verkar som att vågen var lite koko igår. Min startvikt innan denna VLCD-kur anger jag som 64,4 kg. Så igår blev jag av med ett halvkilo kolhydrater och vatten. Det är väl egentligen viktnedgången från och med 3:e dagen som bör räknas anser jag, för då har man tömt alla förråd i kroppen och det börjar bli kroppsmassa som försvinner.

Igår gick bra. Visst, jag kände hunger och jag hade en lite grinig stund som råkade gå ut över min pojkvän på kvällen. Men efter förra gången så är jag ganska så härdad. Jag är nog fortfarande inne  VLCD-mode så att säga. Hunger är en regel mer än ett undantag. Plus att jag vet att det faktiskt går över och blir bättre om bara några dagar. Jag vet även att denna metoden funkar jättebra och jag har fina resultat att se fram emot!

Kommentarer
Postat av: LL

Stort lycka till omgång 2! Hur gör du om du har en ansträngande dag på jobb/skola? Jag har liknande utgångsläge som du hade i januari och har kört testomgångar av VLCD på max en vecka åt gången än så länge, vilket har funkat bra så jag planerar att utöka. Jag upplever att det stora problemet är de dagar på jobbet som kräver max av mig, tex föreläser jag en hel del och håller i kurser och då funkar det inte att gå på halvfart eller vara hungrig - huvudvärken kommer direkt och jag presterar sämre överlag. Hur gör du, har du möjlighet att justera sånt, så det inte blir ett problem, kanske? (Har läst hela din blogg nu på morgonen, vaknade kl 4, har också dag 2 idag;-) och brukar sova superdåligt första dagarna).

2012-03-13 @ 05:49:07
Postat av: Sofia

Härligt!! På torsdag blir det varning för mig, ska bli kul och se vad vågen visar :)

2012-03-13 @ 09:01:01
URL: http://viktfreak.blogg.se/
Postat av: cupcake

wow vad kul! Detta är precis en sådan blogg jag letat länge efter.

Jag har startat en liknande blogg idag och jag behöver verkligen stöd från någon som lyckats en bit på sin resa!



Du verkar fantastiskt duktig och jag hoppas kunna rådfråga dig när det känns jobbigt.

2012-03-13 @ 16:58:44
URL: http://cupcake.spotlife.se
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Svar till LL:



Tack så mycket! De första dagarna presterar jag inte fullt lika bra som jag annars skulle ha gjort, men jag gör heller inte dåligt ifrån mig. Jag har en relativt hög lägstanivå, och eftersom jag är arbetsledare så måste jag vara på tårna. Men som sagt, jag känner ju av att jag inte gör lika bra ifrån mig. Försöker fokusera så gott det går och komma ihåg att det är självvalt och att arbetet inte får bli lidande. Det är även viktigt att dricka mycket, även om det resulterar i att man får springa på toa ofta. Ett glas vatten räddar mig många stunder.

2012-03-14 @ 20:41:43
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0