5:e dagen med VLCD 2 - Delmål 2 avklarad!

Dagens vikt - 62,5 kg

Nu bockar jag av delmål 2! Ligger ju ändå ett halvkilo under. Plus att jag kommer ju inte gå upp till 63 igen, utan bara fortsätta neråt nu under kuren. Så det är svårt att spika datumet då jag exakt vägde 63, om man ska ta hänsyn till vatten- och kolhydratvikt. Huvudsaken är att jag passerar det.

Jag har ju räknat ut så fint att jag under kuren i teorin kan gå ner ca 2 kilo i veckan. Jag utgår då från att jag förbrukar ca 2650 kcal/dag och jag får i mig ca 615 kcal/dag. Vilket innebär att jag ligger på ett underskott på ca 14 245 kcal/vecka. Ett kilo fett består av 7000 kcal. Alltså är 14 245/7000 = 2,03.  Det innebär att jag i snitt (och i teorin) går ner 0,29 kg/dag.

Kommentarer
Postat av: Ella

Fy fan vad du är grym. Bra jobbat.

2012-03-16 @ 08:45:13
URL: http://camebrigebruden.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: Tack! Ja det är skönt att veta att det händer något, för ibland är det svårt att tro på det själv :)

2012-03-16 @ 18:52:35
URL: http://methirteen.blogg.se/
Postat av: Lisa

btw, bra jobbat själv! Hur räknar du ut hur mycket du gör av med på en dag? :)

2012-03-16 @ 18:53:25
URL: http://methirteen.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Åh vad glad jag är att jag hittat hit, började med en VLCD i måndags och tycker det har gått oförskämt bra. Det är kul när man kan läsa om andra och bli peppad! Jag fortsätter med min träning som vanligt dock, massa kondition, så hoppas att rasa som tusan.

Lycka till!

2012-03-16 @ 20:21:10
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Svar Emmelie:



Kul att du tycker det :) Vad roligt! Kör du ren kur? Man måste vara försiktig med att träna då musklerna inte klarar av att återuppbygga sig när man ligger på kcal-underskott, så de bryts ner istället. Plus att din hjärna behöver all den lilla energi den får från VLCD. Powerwalks är nog den nivån jag skulle hålla det till!

Lycka till du med!

2012-03-16 @ 20:38:11
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0