Jag är min egen diktator

Sitter och dricker min kvällsshake och känner att de här första fyra kritiska dagarna har gått jäkligt bra ändå. Så farligt är det ju faktiskt inte. Det är bara att bita ihop och stå emot. Min tanke är att under den här kuren ska jag vara riktigt hardcore. Inga bars, inget smaka en tugga av pojkvännens nybakta bröd, ska inte ens äta sockerfritt tuggummi. Utan bara shakes och vatten. Funderar på hur jag ska göra med cola zero. Ska stå emot så länge det går.

Personligen tycker jag att det är mycket lättare att hålla sig om man är strikt. Det är precis som när man är ute och springer. Tar man och saktar ner och promenerar en bit är det större risk att man tillåter sig göra det några gånger till under rundan. Är man däremot fast besluten om att springa hela rundan runt och inte tillåter sig sakta ner en enda gång så klarar man det. Diciplin. Tycker det är en rätt härlig känsla. Man har total makt, i alla fall över sig själv.

Idag var jag och två vänner ute på en långpromenad i vårvädret. Var ute i ca en och en halv timma i skogen och gick. Riktigt härligt! Fick även prata av sig en massa skit. Det är nästan ännu härligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0