Viktnedgång trots onyttigheter

Dagens vikt: 64,6 kg

Viktnedgång, hurra! Detta trots att det är den där tiden i månaden. Känns som att jag kommer nå min delmålvikt 2 (63 kg) inom en ganska så snar framtid, kanske bara några dagar in på VLCD-kuren nästa vecka.

Igår åt jag skapligt onyttigt, hade besök. Frukosten var bra, blev som vanligt yoghurt med bär, nötter och frön. Men vid lunchen spårade det ut. Blev en kycklingburgare på BK med cola light till. Middan var mina langosvåfflor, det är våfflor med samma pålägg som på langos. Skitgott, men onyttigt. Till efterrätt blev det min vaniljparfait med oreocookies och vit choklad. Dock så gjorde jag den på stevia sötningsmedel istället för socker. Blev jättebra! Stevia är naturligt, innehåller inga kalorier och påverkar inte blodsockret! Jag kan lägga upp recept senare.

Kommentarer
Postat av: Judit

hej! det är så jävla KUL att läsa din blogg. Jag håller också på att gå ner i vikt och blir verkligen peppad av att gå in här och kolla.

Jag hejjar på dig och hoppas du når ditt mål!

2012-03-07 @ 10:00:09
Postat av: Anonym

Vad bra att du går ner i vikt med vanlig mat också! :) visa gärna före och efter bilder

2012-03-07 @ 10:47:22
Postat av: Elins viktblogg

fy vad gött det lät alltihop!!!

2012-03-07 @ 10:55:59
URL: http://hejaelin.webblogg.se/
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Judit:



Vad kul att höra att du tycker det! :) Hoppas det går bra för dig! Har du någon blogg? Det är verkligen ett jättebra hjälpmedel i viktnedgången har jag märkt.

2012-03-07 @ 21:31:29
URL: http://tftw.blogg.se/
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Anonym:



Ja det är jättehärligt :) Kommer lite bilder i helgen hade jag tänkt!

2012-03-07 @ 21:32:22
URL: http://tftw.blogg.se/
Postat av: Ella

Bra jobbat med vikten, en fråga: blir du inte mer sötsugen av sötningsmedlet? Jag upplever att när jag äter lightprodeukter och annat med sötningsmedel blir jag bara konstig i magen och sugen på godis typ.

2012-03-08 @ 07:16:05
URL: http://camebrigebruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0