13 dagen med VLCD 3 - Det går framåt!

Dagens vikt: 60,7 kg

Ganska så stor nedgång! Men jag tror att det beror på att jag hade lite vatten i kroppen. Så jag ska inte hurra för mycket. Kanske ligger på 61 egentligen?

Igår drack jag 4 st Allevoshakes. Dessa blandade jag med 1,5 dl vatten och 1 dl laktosfri lättmjölk. Vill få ned både kaloriinnehåll och kolhydrater. När jag blandar så får jag i mig ca 150 kcal och ca 15 g kolhydrater per shake. Det blir 750 kcal och 75 g kolhydrater per dag om jag dricker 5 st. Igår skippade jag min sista och åt 75 g skalade räkor istället. Blir bara 63 kcal och i princip inga kolhydrater. Känner att det är rätt bra att få i sig lite mer proteiner direkt efter dagens löprunda. Den gick förövrigt bra igår! 27:56 min för 5 km. Det är 33 sek bättre än personbästa! Det börjar arta sig. Köpte ketostix igår förresten, ännu visar de inga spår men den här dieten innehåller ju ganska så mycket kollisar. Nu har jag dragit ner det till 75 g som sagt, annars är det hela 128 g om man blandar som man ska! Hoppas det räcker.

Jag har en hemsk pojkvän förresten. Under mina 12 dagar med kur har han bakat scones flera gånger och även ett storbak med ciabatta. Igår ställde han sig och bakade bullar. Samtidigt som han åt en av sina hembakta biskvier! Sen så klagar han på att han aldrig går upp i vikt. Det är inte lätt då inte ska ni veta! Hade vart skönt att få bo själv eller med en jämnlike under sånna här tillfällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0