4:e dagen med VLCD 4 - Nytt personbästa

Dagens vikt: 60,9 kg

Nu vägde jag 60,9 igen visst. Samma som i förrgår, lite trist. Skulle sååå gärna vilja se vikten börja på en 5:a! Det har jag aldrig någonsin gjort i mitt vuxna liv. I gymnasiet vägde jag som minst 60,5 har jag för mig.

Igår fuskade jag lite, men idag blir det andra bullar! Eller andra shakes kanske man ska säga? Var ute på en 45 min promenad/powerwalk igår iaf. Idag sprang jag en halvmil nu på morgonen. 27:08, vilket innebär nytt personbästa! Sänkte det med 47 sek. Nu är jag inte så långt ifrån mitt mål 5 km på 25 min. Men de där två sista minutrarna är givetvis svåra att plocka. Jag springer förvisso på kuperad skogsbana, så kanske jag kan knipa en del på slätmark?


Kommentarer
Postat av: ako

Wow, du springer ditt personbästa på fjärde dagen på ren kur? Oj oj, tredje och fjärde dagen är det yrsel och matthet som gäller här...skulle aldrig klara att springa ens min lilla 2,5-km-runda...



Jag började på 74 kg för några månader sedan och är nu på 68, är mycket nöjd eftersom jag endast kört några enstaka rena veckor, resten antingen LCD eller "rena" ätarveckor....det får ta den tid det tar, är så glad att väga mindre än jag gjort på 15 år (före barnen) i alla fall! Jag är 168 cm. Har tänkt gå över till GI-baserat ätande när jag gått ner några kilo till, och helt enkelt ha VLCD att ta till en vecka då och då när det blivit lite utsvävningar...



Du äger!! Fortsätt skriva, din blogg inspirerar!

2012-05-27 @ 19:42:03
Postat av: emma-isabella

Wow!

Galet bra jue :)

2012-05-27 @ 23:08:16
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Ako:



Jag har ju inte så svåra tider att slå :) Kondisen och fysiken har ju blivit avsevärt bättre, även under kur. Ska bli spännande att se vad jag springer halvmilen på med kolhydrater i kroppen!



Det är ju jättebra det! Tror också att GI är en jättebra och hållbar lösning för en fortsatt sund livsstil. Man äter bra och gott, utan att vara allt för begränsad. Har vart inne på LCHF, men känner att nä det är ingenting för mig. Minsta lilla överskott av kolhydrater och det är kört. Då föredrar jag att få äta exempelvis något gott på lördan, men sedan hålla igen på söndan och ge mig ut på en löprunda.



Sen så är VLCD jättebra när man vill gå ner mycket i vikt, men det är nog ingen lösning för att ta igen "utsvävanden". Då är det nog bättre att se till att äta riktigt nyttigt och träna mera. Man ska nog inte ha för vana att köra VLCD titt som tätt. Kanske att man kör på en rejäl vända till att man gått ner till sin målvikt, sedan kör man det max 1 gång per år för att exempelvis få bort nåt kg innan bikinisäsongen.

2012-06-02 @ 09:26:49
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0