Nya planer!

Känner att hardcore VLCD inte kommer bli så himla bra i kombo med träning. Jag behöver nog lite extra för att orka springa. Går man på strikt VLCD-kur behöver hjärnan all den energin man får i sig. Dessutom var det så mycket lättare att hålla sig mätt med Allevos LCD HP, märker det nu såhär andra dagen inpå VLCD-kuren. Nog för att jag skulle kunna klara det, men det känns som att alternativet med lite mer kcal och träning känns vettigare.

Jag har nämligen räknat följande alternativ:
  • 5 st Nutrilett VLCD Moccashake ger 615 kcal/dag. Ingen löpträning, endast promenader.
  • 3 st Allevo LCD High Protein Choklad blandat med 2,5 dl laktosfri minimjölk var + 2 st Nutrilett Moccashake ger 785 kcal/dag. Löpträning på halvmilen minst 3 ggr/vecka.
Det betyder att jag ligger på 170 kcal mer med det andra alternativet per dag. Detta försvinner ju plus ganska mycket till under en löprunda! Nu så springer jag ju inte varje dag, utan snarare varannan, så det jämnar nog ut sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0