Tips på kaffesmakande pulvershake

Jag älskar kaffe och dricker det för att det är gott, inte för koffeinets skull. Känns inte som att det biter så mycket på mig längre. Problemet för mig under pulverdiet är att jag inte kan dricka mjölk, då jag får inte äta eller dricka något annat än pulverpåsarna och vatten. Men en kopp kaffe innehåller ytterst få kcal och är ok enligt mig. Koffein ska ju dessutom kunna höja förbränningen. För att kunna dricka mitt kaffe utan att behöva dricka det svart gör jag följande blandning i min Nutrilettshaker:

1,3 dl kallt vatten
En påse Nutrilett Mocca Shake
Resten fyller jag upp med kaffe

Detta är helt klart drickbart och fungerar bra som frukost. Man får experimentera lite med mängden kaffe och vatten för att hitta den mixen som passar en bäst. Tyvärr är pulvret något sött. Är inte så förtjust i socker i kaffe. Men det hade kunnat vara värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0