7:e dagen med VLCD 2 - En vecka avklarad!

Dagens vikt: 62 kg

Idag är en vecka med kuren avklarad. Utan minsta fusk! Jag är nöjd. Den här omgången känns mycket lättare än den jag började på i januari. Antagligen dels för att jag vet hur det funkar och hur jag ska tackla svårigheterna, och dels för att jag vet att det faktiskt funkar och det gör mig så himla pepp.

Jag märker att folk blir provocerade av att jag kört igång igen. "Räcker det inte nu?", "Ska du verkligen gå ner mer i vikt?", "Vi vill inte att du ska få anorexia!", "Det där kan vara farligt!", osv. Så pinnsmal är jag faktiskt inte! Jag har allt under kontroll. Det finns verkligen en gyllen gräns vid viktnedgång där folk går från att heja på en, till att bli riktiga skeptiker. Det är inte för att man börjar bli underviktig (tror jag måste gå ner minst 10 kg till för att räknas som det), utan det måste vara av andra anledningar. Kanske för att de blir lite osäkra när man börjar bli smalare än de själva? Jag vill ju bara bli så snygg som jag kan bli! Smal, kurvig och vältränad inom lagom gränser. Varför sluta när man kommit halvvägs?

Kommentarer
Postat av: Anonym

är ssåååå imponerad! funderar också på att kickstarta med en shake-kur. Hur länge är din kur?

2012-03-18 @ 16:52:33
URL: http://cupcake.shapemeup.se
Postat av: Elins viktblogg

Jag får samma reaktioner!! det är bara att skita i dem.. de är bara avundsjuka...



heja!

2012-03-18 @ 17:50:15
URL: http://hejaelin.webblogg.se/
Postat av: Ella

Tom. jag som fortfarande är en mullig tjej får den rektionen, folk har alltid proble med att man vill gå ner i vikt. Det är provocerande tydligen. Men du är duktig.

2012-03-18 @ 20:50:07
URL: http://camebrigebruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0