15:e dagen med VLCD 5

Dagens vikt: 62,8 kg
 
Idag kör jag igång på riktigt! Jaja, jag vet att jag har sagt det innan, men nu är det bannemej allvar. Ska enbart hålla mig till mina shakes i tre veckor fr.o.m idag. Ska dock köpa proteinpulver, så jag kan dricka det direkt efter att jag sprungit. Så det blir 5 shakes då jag inte tränar, och 5 shakes plus en proteinshakes då jag gjort det.
 
Igår "fuskade" jag lite. Var ute med båten och blev så himla hungrig. Mitt totala matintag bestod av två shakes (230 kcal), tre fullkornsknäckebröd (120 kcal) med skinkost (ca 150 kcal max kanske?), två askar läkeroltabletter (100 kcal, det var ett dumt intag..), sen innan jag skulle ut och springa så hade jag en sån energidipp att jag var "tvungen" att äta ett digestivekex (75 kcal) och ca 1 dl pasta (ca 75 kcal) för att orka med kände jag. Efter springturen blev det sallad på en halv tomat, bladspenat och ett ägg (ca 75 kcal), för proteinets skull.
 
Detta innebär att totala intaget blir kring 825 kcal. Sen så var jag ute och sprang ca 30 min, vilket ger runt 300 kcal i förbrukning. Så det borde inte vara så farligt? Men det är ju heller inte bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0