25:e dagen med VLCD 5

Dagens vikt: 61,6 kg
 
Samma som igår. Har ändå hopp om att ta mig ner till 60 kg till den 1:a oktober!
 
Igår fick jag mina proteiner och piller från Gymgrossisten, testade dem efter att jag kom hem från min 7,5 km-runda igår. De var inte jättegoda kan jag säga. Har nån skum bismak? Den som går att få ner utan modifiering är Gourmet Pro. Har den i smaken choklad och den går att dricka som den är. Det blir mitt mellanmålsprotein och efter lättare träning. Min Whey-100 däremot har jättekonstig smak, har även den i choklad. Ska nog blanda den med Gourmeten när jag gör lite hårdare träning. Jag blev förvånad över att mitt Fairing Sloow Protein New Edition i smaken vanilj var så äcklig, då en kompis har den och hon gillar den! Hon ska få smaka på min och se vad hon tycker. I alla fall så funkade den dock väldigt bra att blanda med kvarg!
 
Testade även att göra en liten smoothie på följande ingredienser:
 
100 g hallon - 28 kcal / 1,2 g protein
75 g kesella lätt - 66 kcal / 9,75 g protein
50 g lättmjölk - 20 kcal / 1,75 g protein
9 g Fairing vanilj - 32 kcal / 7,5 g protein
Vatten
En skvätt pressad citron
 
Blir totalt: 136 kcal och 20 g protein
Ska fortsätta att modda med den för att få ner mängden kcal och mer protein!

Kommentarer
Postat av: A

Våren visar på 60,9 idag så siktar på att
nå mitt delmål 60 till helgen, fortsätter det så
här ser jag nog en 5:a först på våren nästa vecka!
Blir väldigt peppar när man ser minus varje dag.
Har varit motigt sen sommaren annars, men
har kommit in i en bra rytm med både träning
och mat senaste två veckorna och når jag 60
senast söndag är det -5kg på 2 veckor. DET
är resultat av stor disciplin, de sista kg är
så svåra att ta, eller hur! Kämpa på nu så
är vi snart klara ;-)

Svar: Vad skoj! Kul för dig :) Hoppas du klarar det! Känns som att det går lite segare för mig.Hur var det du la upp din kost? Vad äter du på en dag? Låter ju som att det funkar jättebra!
Ja kämpa kämpa, detta ska vi fixa! ;)
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-20 @ 07:08:06
Postat av: A

Haha vad många fel det blev, vågen ska
det så klart vara, internet tramsade på väg till
jobb, men blir en bra dag idag med de siffrorna,
ha en bra dag du med :-)

2012-09-20 @ 07:11:15
Postat av: A

06 Gröt + kaffe
09 frukt + kaffe
12 vv-soppa el wasa sport + pålägg
15 frukt + kaffe
18 Modifast vaniljshake
20-21 powerwalk på löpband 7 km
situps + rumplyft
Äter inte efter 18
Simmar 1 km 3 ggr/v utöver pw

Hmm, funderar just nu på om idag ska
bli vilodag från träningen men vill ju se
minus imorgon så blir väl pw ändå med
bra dvd på tv:n framför ;-)

Svar: Blir du mätt då? Ska jag säga som brukar köra på endast 5 shakes om dagen :P Men jag tycker man blir hungrigare när man stoppar nåt i magen. Hur länge hade du kört sådär? Ska du inte tillsätta lite protein då? Jag blev verkligen angelägen om att få i mig proteiner efter att jag surfat runt på en massa sidor. Folk som bygger muskler och sen ska deffa fram dem verkar vara eniga om vikten av protein, och det känns som att de är kunniga. För även om man själv inte är nån bodybuilder så vill man ju inte bli av med muskler istället för fett när man går ner i vikt. Man vill ju att så mycket som möjligt ska vara fett.
Tyckte denna var intressant läsning bland annat! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-20 @ 21:04:51
Postat av: A

Blir faktiskt mätt på det, småäter aldrig numer.
Ja protein kanske vore något bara jag
slipper fett, körde lchf ett tag var inget
för mig, youghurt triggar mig tyvärr vill
äta massor då...äter helst sånt jag inte
tycker är för gott faktiskt sen var 3:e
timme långsamt och i små mängder.

Har kört som jag beskrev 2 v nu, dvs 65-60
kg-intervallen, 65-70 körde jag med enbart
nyttig mat, 78-70 pulver så gott som enbart
för att få bort det värsta. Kul att testa sig fram
kan tänka mig alltid ha kvar något pulvermål,
är ju behändigt.

Svar: Det är ju jättebra det! Nej LCHF har jag inget till övers för.. Men att få i sig magert protein är mycket bra. Du läste ju mitt "lilla" inlägg om deff. Äggvita är ju super exempelvis! Och soyastrimlor är helt fantastiskt. Jag ska byta ut mina Allevo mot proteinshakar, sen ska jag äta kalorisnålt med mycket protein. Tänkte mig ca 900-1200 kcal/dag och minst 124 g protein/dag. Hoppas det gör susen! Känns lite vettigare nu när jag tränar rätt hårt och mest bara vill deffa bort lite överflöd. Vill ju absolut inte gå ner i muskler, utan bara i fett.
Du har verkligen varit jätteduktig! Lycka till! :)
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-20 @ 21:44:03
Postat av: A

Hej, tack! Det sporrar mig att titta in här och tack för dina inlägg!

Idag står vågen på 60,0 och på väg mot heldags storstadsshopping med bästa väninnan nu, blir mycket
promenad mao och imorgon hoppas jag se 59, någonting!
Tror också protein vore bra, kolhydrat och fett däremot
Försöker jag undvika förutom gröten då som jag blandar upp med 2 msk linfrön, får magen att funka perfekt,
Ha en bra helg!

Svar: Grattis! :D Passa på att unna dig en massa snyggt nu!
Blir lite avis måste jag säga :) Önskar att jag va nere på 60 nu. Måste dra ner lite på kalorierna. Men känner ny motivation när jag ska göra kostschema. Blir lättare när man har ramar och regler att hålla sig till, plus att det är väldigt lätt att underskatta mängden kcal man stoppar i sig!

Ha en toppenhelg du med!
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-22 @ 08:26:52
Postat av: A

Nu sporrar vi varann att se 5:an på vågen!
Tycker du borde testa gröt på morgonen,
hade inte velat vara utan den. Vet att jag står
mig till lunch på den idag, ska försöka
hitta någon nyttig utelunch bara helst soppa!

Svar: Ja verkligen!!
Är inte så förtjust i gröt dessvärre =/ Plus att det ger många kcal? Kanske ska göra min proteinsmoothie på morgonen och addera psylliumfrön och ev. lite havregryn? Istället för bara en proteinshake. Då lär jag stå mig ett tag!


Sushi är ju riktigt gott och innehåller inte så många kcal. En 7-bitars är ca 300. Annars är ju sallad riktigt kalorisnålt om man skippar dressing och bröd, samt väljer räkor/kräftstjärtar/kyckling/tonfisk. Kan nog komma under 200 då!
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-22 @ 09:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0