Energibehov

Nu har jag suttit och surfat runt på lite olika sidor och försökt räkna ut mitt dagliga energibehov.

Följande kommer jag fram till:

Jag förbrukar 1443 kcal/dag i snitt bara genom att existera
Jag förbrukar 1723 kcal/dag i snitt vid låg aktivitetsnivå, typ sitta vid datorn
Jag förbrukar 2226 kcal/dag i snitt vid medelhård träning, 3-5 ggr/vecka
Jag förbrukar 2489 kcal/dag i snitt vid tung träning, 6-7 ggr/vecka
 
Eftersom jag löptränar rätt mycket (i snitt 3-5 mil/per vecka, utslaget på ungefär 3-6 ggr/veckan) har ett relativt aktivt jobb så skulle jag tippa på att jag ligger lite över medel, så jag landar nog på en genomsnittsförbrukning på ca 2300 kcal/dag.
 
Detta innebär att att jag ska äta 1300 kcal/dag för att gå ner ett kilo i veckan, baserat på att ett kilo fett motsvarar 7000 kcal (= ett underskott på 7000 kcal/vecka).
Så det tänker jag satsa på när jag är klar med min VLCD-kur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0