Tjockisen is back!

Hej igen!

Nu var det lääänge sen jag skrev. Snart har hela vintern avklarats. Givetvis har jag lyckats gå upp en del då jag knappt tränat och inte käkat jättebra, julen och nyår gjorde ju sitt också. Hatar när jag kommer in i ett sånt där dåligt leverne. Blir en negativ spiral och man orkar inte bry sig. Usch.

Nu är de dock snart vår! Det är dags att skärpa till sig m.a.o. Vägde mig imorse och vägde 64,4 kg (med mens). Men det är första gången jag väger mig på flera veckor så jag vet inte riktigt vad jag väger egentligen. Antar att om några dagar när mensen är över kan jag få ett mer korrekt resultat.

I alla fall har jag börjat käka bättre och räknar kcal. Försöker ligga på ca 1000 - 1500 kcal/dag. Dricker proteinshakes för att få i mig tillräckligt med protein (man ska ha 2 g protein per kilo kroppsvikt/dag). Kan varmt rekomendera gourmet pro från Star Nutrition. De är rätt goda! I en shake är det 24 g protein och 109 kcal om man blandar med vatten. Sedan så gymmar jag sporadiskt och har börjat springa igen som smått!

Målet är att så snart som möjligt gå ner till ca 61 kg som är min "trivselvikt". Sedan vill jag ner till 56-58 innan juli.

I'll keep you posted!

Kommentarer
Postat av: A

Vad kul att du är tillbaka :-)

Har själv haft viktuppgång men gick ner 4 (!) kg förra veckan, var efter en 3-dgr semester där jag inte brydde mig alls om vad jag åt ;-). Nere på 63,8 imorse och ikväll så blir nog 63,4 imorgon bitti.

Inget pulver mer pulver-dietande för min del dock, kör Max 1000-kcal/dag, träning varje dag och köpt påbyggbara hantlar, känner redan att det gör susen! Ger mig en vecka/kg (men tror jag ska fixa 2 kg/v) och ska ner till 55 kg innan sommaren. Har dessutom en riktig sporre till att gå ner i vikt för om 5 veckor ;-)

Nu tycker jag vi sporrar varann riktigt mycket att gå ner dit vi vill utan bakslag.

Vad säger du, är du på?

Kram A

Svar: Ja definitivt! Va duktig du har vart :)
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2013-03-05 @ 21:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0