Fuskat med en Nutrilettbar och tips om psylliumfrö

Åt en bar nyss. Kanske inte jättesmart, men nu är det gjort. Innan idag har jag redan druckit två shakes. Så egentligen borde jag hoppa över shake nr 3 och 4, för att bara ta den 5:e ikväll. En bar innehåller dubbla mängden kcal. Ska försöka hålla mig!

Läste ett tips om att dricka psylliumfrön, även kallat loppfrön. Jag vet sedan innan att dessa har en egenskap att sänka GI-nivån på en måltid, mättar bra och innehåller mycket vattenlösliga fibrer. Därför har jag alltid haft dem på min frukostyoughurt, men aldrig tänkt på att använda dem vid pulverdiet då det ska vara strikt hållet med enbart påsarna och vanligt vatten. Dock så passerar pyslliumfröna kroppen utan att någon näring kan tas upp.

För att lindra hunger under VLCD kan man därför dricka ett glas med vatten och en eller två nypor pyslliumfrö. Drick dem omedelbart. De sväller till 300 ggr sin storlek och skapar mättnadskänsla.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Just love your blog!

Min första dag med VLCD och det går bra :)Jag väger 70 kg och är också på väg mot min dröm, 58kg! Liten och nätt, men inte sjukligt smal. Jag peppar gärna med dig, om jag får?



Kram, and stay strong!

2012-01-28 @ 16:31:56
Postat av: Tftw

Hej Ingrid



Kul att du gör det och visst får du peppa med mig!

Spännande, kom ihåg bara att dag 1 till 3 är de värsta, sedan blir det betydligt lättare. Dag 5 var jag full av energi och som vanligt igen, hungern var inte längre ett problem. Därför är det viktigt att hålla ut i början och ha riktigt stark viljestyrka.

:)

2012-01-28 @ 17:23:43
Postat av: ingrid

Härligt! :) Såg att vi nämligen var rätt lika, jag har nyss fyllt 23 år och 167 cm lång. För jag, precis som du, hittar bara massa +85 kgs kvinnor som käkar VLCD för att komma i brudklänningen typ. Jag undrar en sak, har du provar att ställa in en shake i frysen någon gång och göra glass av den?

2012-01-28 @ 17:43:46
Postat av: Tftw

Jaha vad kul! Då blir det så himla mycket intressantare. När man har samma förutsättningar och är ute efter samma mål.

Jag har testat, inte under denna kur men i somras. Det var ingen höjdare! Tror jag tog en Forrest Fruit från Nutrilett och frös. Smakade mycket värre än när man dricker det som shakes. Kanske fungerar det bättre med någon annan smak? Eller om man har i mer/mindre vatten? Du kan ju testa att experimentera lite.

2012-01-28 @ 18:53:59
Postat av: Anonym

Kul Ingrid! Jag är också 23 och väger just nu 69 kg efter en vecka med Slanka. Är 165 cm lång. Kul att vi nu är 3 flickor som har ungefär samma mål och ungefär samma startvikt! Kämpa på! Ett tips btw är att dricka cola light! Det funkar super för mig, inga kalorier men kolsyran mättar bra, och smaken är bättre än massa vatten!

2012-01-28 @ 20:03:53
Postat av: ingrid

Ska vi starta en FB-grupp så är det lite enklare att ha kontakt? :)

2012-01-29 @ 09:34:21
Postat av: Tftw

Jag vill helst hålla mig anonym och inte blanda in min fb eftersom jag vill kunna vara så öppen som möjligt här på bloggen :) finns det nåt annat ställe?

2012-01-29 @ 14:10:19
Postat av: emma-isabella

hej hej.. sitter här mitt i natten och halkade in på din blogg då jag sökte efter vlcd-bloggar.

hur går det för dig?

kram och pepp

2012-04-02 @ 00:37:40
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0