VLCD - Dagens invägning

(Skrev detta imorse men hann inte posta)

Idag stod vågen på 71,2 kg. Vilket innebär att det går neråt i alla fall! Det är ju 0,5 kg bara sen igår. Minst 1 kg har jag nog blivit av med om man räknar bort över ett kilo som vatten- och kolhydratvikt. Det är inte väl inte så illa pinkat på fyra dagar?

Jag hoppas på att vara nera på 60-nånting innan nästa vecka! I bruttovikt i alla fall. Netto får man väl se vad det hamnar på efter att kuren är slut och man fyllt på med lite kolhydrat- och vattenreserver. Min önskan är att gå ner lite över 2 kg/vecka netto, alltså när man räknat bort vattnet och kolhydraterna som försvinner temporärt under kuren.

Jag har räknat ut att det är fullt möjligt om man utgår från att jag normalt förbrukar 2700 kcal/dag. Jag får i mig ca 550 kcal/dag. Det gör att jag ligger på ett underskott på 15 050 kcal/vecka. Ett kilo fett består av 7000 kcal. Alltså är 15 050/7000 = 2,15. Vilket innebär att i teorin så kan jag bli av med 2 kg fett på en vecka. Får se hur det fungerar i praktiken dock..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0