11:e dagen med VLCD 5

Dagens vikt: 63,2 kg
 
Det blev den sistnämnda vikten som verkade stämma från gårdagens inlägg. Bummer.
 
Jag får väl skylla mig själv och mitt fuskande. Måste verkligen rycka tag i mig nu. Har käkat typ 2 hg godis idag. Vad håller jag på med? Varför vill jag dra ut på hela processen med en massa fusk?! Skärpning! Jag skyller på mitt jobb. Men jag vet mycket väl att jag skulle klara av att låta bli.
 
Så idag har dagens matintag landat på två shakes, 2 hg godis, en tomat, lite gurka och bladspenat. Borde bli runt 1000 kcal. Sprang 5 km. Så det borde kunna dra av 300 kcal i alla fall. Alltid något!
 
Funderar på att byta ut några av mina Allevo High Protein Chocolate Shakes (som jag älskar!) mot något kalorisnålare. Jag dricker dem blandade med 1 dl lättmjölk och 1,5 dl vatten och då landar det på 160 kcal per shake. Skippar jag mjölken blir det förvisso 120 kcal. Men de är egentligen menade att blandas med 2,5 dl lättmjölk och jag vet inte om det innebär att jag missar vissa viktiga näringsämnen om jag byter ut det helt mot vatten?

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hej! Tyvärr har jag lagt ner viktbloggandet, men jag kör igång en ren kur idag så kanske vi kan peppas av varandra såhär. I alla fall kör jag på cambridge, det är 3 påsar om dagen a 140 kcal styck ca. Men, här kommer ett litet tips. De dagar jag tex tränar hårt eller känner att jag vill dra ner på kolhydraterna (det är väl ca 15 g per påse) så tar jag istället en naturell skyryoghurt. De är helt amazing, per förpackning är det hela 17 g protein, 5 g kolhydrater och endast 100 kcal. Gillar man inte den naturella smaken så blanda bara i lite fun light green. Lycka till med din kur! Och länka gärna påsbloggar om du hittar några, tycker det finns lite dåligt som sagt.. :)

Svar: Okej, synd. Du borde börja blogga igen ;) Får man fråga hur lång du är, hur mycket du väger och vad du har för mål? Ska kolla på skyren, tack för tipset!
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-07 @ 09:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0