1:a dagen med LCDHP

Dagens vikt: 61,5 kg
Gårdagens kcal-intag: ca 1400 kcal
Gåragens proteinintag: ca 150 g
Gårdagens träning: 5 km löpning, 5 km promenad
 
Tillbaka till lite mindre än vikten jag hade i förrgår, woho! Måste ha vägt så mycket igår för att jag proppade i mig på så mycket på kvällen innan. Igår åt jag dessutom en hel del, och även lite innan läggdags. Ändå väger jag mindre! Så vikten känns ganska så korrekt. Borde ha fyllt på reserverna nu liksom.
 
Jag har slopat pulverdieten nu i alla fall. Den känns inte optimal. Så jag kallar det för "LCDHP" istället, Low Calorie Diet with High Protein. Försöker bli av med så mycket fett som möjligt och samtidigt spara så mycket fettfri massa (läs: muskler) som det går. En deff alltså. Kör på att räkna kalorier och håller ett högt proteinintag (minst 2 g protein per kilo kroppsvikt). Igår uppskattar jag att jag fick i mig ca 1300 - 1400 kcal och minst 150 g protein.
 
Då åt jag följande:
 
1 proteinshake (120 kcal)
1 kopp kaffe med 1 dl mellanmjölk (ca 40 kcal)
2 st proteinsmoothies (ca 500 kcal)
1 proteinbar (195 kcal)
1 kantarellomelett på 2 äggvitor (ca 50 kcal)
Ca 100 g räkor (ca 84 kcal)
Ett försök till lågkaloribärpaj med 50 g vaniljsås (ca 150 kcal + 55 kcal)
 
Totalt: 1304 kcal
 
Målet är att ligga på mellan 1100 - 1400 kcal/dag. Då borde jag ligga på minst -1000 kcal/dag vilket innebär att jag bör gå ner 1 kg i veckan. Men det är väldigt svårt att uppskatta hur mycket jag förbrukar. Räknar på att det är i snitt 2400 kcal/dag, och då har jag tagit i lite i underkant.
 

Kommentarer
Postat av: A

59,6 idag, fattar det knappt! Du verkar ha bra koll på hur just
du ska äta, tror det är nyckeln att hitta det som funkar för just DIG. Tips kan man hitta men sen gäller det att pröva sig fram och för sista finslipningen får man vara stenhård mot sig själv och fokusera på slutmålet.

Lycka till, ska bli spännande att läsa hur det går med din high protein diet, tror på allt utom fett och kolhydrater som sagt ;-)

Svar: Grattis! Har kommit av mig lite jag, men kör igång igen! Hur går det för dig?
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-24 @ 16:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0