Nedslag

Dagens vikt: 64,2 fucking kilo
 
Igår vägde jag liksom 63,2. Suck.
 
Har varit ute i helgen, så gårdagens vikt var väl inte att lita på. Men tänker att 63,6 känns ändå rimligt. Har försökt att äta hyffsat nyttigt, inte vräkt i mig massa skit trota att det vart helg. När jag är ute dricker jag bara rödvin typ. I det ska det vara 70 kcal/1 dl tydligen. Så säg att det är 1,5 dl i varje glas, då blir det 105 kcal. Man kanske sätter i sig max 10 st (?). Då är man uppe i 1050 kcal. Och jag har max käkat 1400 kcal i föda, dvs jag ligger på min normala förbrukning.
 
Igår var jag då lite bakis och åt exempelvis:
Scones ca 200 g (vägde tyvärr ej men bakade halva receptet ur Vår Kokbok och delade på två med min sambo)
Svartvinbärsmarmelad 1,5 msk
2 koppar kaffe med totalt 180 g 3% mjölk
En liten bit knäcke med ost
En skål linssoppa
8 bitar sushi
 
Enligt shape up bör detta bli ca 1500 kcal.
 
Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Natty

Usch då. Jag vet hur det känns.
Bara att ta nya tag imorgon. Hejja Hejja!
Själv ska jag försöka mig på VLCD med LCHF-tänk. Hoppas på att gå ner 20 kilo snabbt som fan.

Svar: Yes box! :)
Känns så surt att det inte lossnar trots att man räknar varje kalori nitiskt...

Jag vill verkligen inte börja med kur igen, det känns inte bra för kroppen. Även om jag vet att det funkar. Det går verkligen ut över mitt sociala liv, just nu prioriterar jag det mer då jag faktiskt inte är så tjock längre. Innan gick ju min vikt ut över den sociala biten. Så nu är det lite omvänt. Även om jag verkligen verkligen skulle vilja väga 6 kg mindre! Jag tror att det ska gå att lösa "den hårda" vägen med kost och motion. Synd bara att jag har tålamod som en 5-åring... ;P
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2013-09-09 @ 12:52:02
URL: http://blogg.improveme.se/natty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0