Minskar fortfarande i vikt, trots avslutad VLCD-kur!

Idag stod vågen på 67,8 kg vilket innebär att det fortsätter neråt trots att jag börjat äta vanlig mat och har ett högre kaloriintag. Skönt att se!

Har lite mindre än 4 veckor på mig att gå ner 4,8 kg för att nå delmål 2 som är 63 kg senast den 24:e augusti. Tror jag ska greja det, med tanke på att jag hittills gått ner 5,2 kg på 3 veckor. Detta delvis med en strikt tvåveckors VLCD-kur på enbart pulverpåsar. Men jag ska ju ha en till om 2,5 veckor så då lär nog några kilon trilla av. Har jag riktig tur kommer jag t.o.m under 63 kg till den 24:e, men varje kg blir ju svårare att bli av med ju mer man går ner.

Jag har börjat äta något som jag skulle kalla LCD-GI. "GI-korrekt" mat fast på en låg kalorinivå. Strävar efter att ligga mellan 1000 - 1200 per dag, i alla fall denna veckan. Nästa vecka tänkte jag öka till 1200 - 1500 per dag. Veckan efter det tänkte jag ligga på runt 1500 - 1700. Vill ha en successiv ökning av kalorierna för att inte chocka kroppen, men samtidigt vill jag ligga på underskott. Räknar på att jag förbrukar i genomsnitt 2400 - 2700 kcal/dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0