Nytt år = Nya (bantar)tag!

Hade en jobbig höst som gjorde att allt med vikten hamnade i relativt låg prio. Började äta en massa onyttigheter. Vilket i sin tur resulterade att jag gick upp all den vikten jag blev av med. Vilket är något surt! Men nu så tänker jag inte dalta med det, utan det är dags för nya tag!

I måndags (16/1) började jag på en ny pulverdietkur som jag tänkte försöka köra på i hela två veckor, minst två i alla fall. Efter det tänker jag sätta igång med träningen.

Tror att vågen stod på ca 73,5 kg när jag vägde mig i måndags morse, men eftersom jag inte vägt mig innan så har jag inte så stor koll på mer exakt vad jag låg på, eftersom det kan diffa en hel del från dag till dag. Idag, onsdag, väger jag i alla fall 72 kg pga att jag tömt kroppen på kolhydrater som i sin tur bundit vatten som jag nu är utan. Så jag skulle väl tippa på att mitt utgångsläge är 73 pannor. Precis som förra gången.

Än så länge har kuren gått bra. Eftersom jag gjort detta en gång innan så var jag mentalt förberedd på vad det innebär. Det är ganska så pyskiskt krävande att gå igenom då kroppes högsta prioritet är att få i sig mat. Man får en hel del matfantasier med andra ord och saker man inte var särskilt förtjust i innan kan te sig väldigt delikat. Men det är bara att stå emot och försöka slå ifrån sig alla tankar på mat, även om det är svårt då man blir påmind om det vart än man går.

Men det är eyes on the price som gäller! Ändamålet helgar medlen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0