3:e dagen med VLCD 2 - Den fruktade dagen...

Dagens vikt: 63,2 kg

Nu har jag verkligen blivit av med kolhydrater och vatten eftersom jag rasat över 1 kg på två dygn. Det är nu som det spännande kommer börja hända, när det är kroppsmassa som försvinner.

Igår gick bra. Lite hungrig, lite seg. Men överlag så klarar jag av att mästra det. Det ska bli spännande att se hur det går idag. Det är nämligen den mest fruktade dagen av dem alla, nämligen 3:e dagen med VLCD. Den är rätt tuff. Man har gjort slut på all lagrad energi och man har ännu inte kommit in i ketosen. Men det är bara att bita ihop!

En sak jag har tänkt på en hel del, det är min målvikt. När jag vägde över 73 kg i januari kändes 58 kg väldigt bra. Det är mindre än vad jag vägde i gymnasiet. Plus att det är ett snyggt tal, många gillar det av någon anledning. Men det är ju bara ca 5 kg från där jag är nu? Givetvis tänker jag låta spegeln avgöra, plus att jag avser att bygga en del muskler som i sin tur väger mer än fettet, vilket gör mig smalare vid vikten 58 än om jag skulle vara otränad. Vikten är alltså inget att hänga upp sig allt för mycket på, men det hjälper mycket att ha ett givet mål att sträva mot.

Passar för övrigt på att bocka av 64 kg från listan i högra spalten med avklarad vikt :)

Kommentarer
Postat av: cupcake

Grattis tjejen!

Snyggt jobbat!



Jag är verkligen imponerad av dig.

Fortsätt kämpa!



Denna gången lyckas vi, eller hur?!!!!

2012-03-14 @ 11:26:13
URL: http://cupcake.shapemeup.se
Postat av: Bonnie

Vad sugen jag blir att komma iform till sommaren,för jag hinner än? Fått barn för ca ett halvår sedan men ännu inte fått motivation för att göra mig av med gravid kilon.Men du har givit mig inspo!Ser bra ut fortsätt så :)

2012-03-14 @ 15:21:08
Postat av: Elins viktblogg - VLCD/LCD

Gött!! :) Ja det där med målvikt är lurigt... jag satte typ 58 till en början.. men nu är jag ju nere på 55 och tycker inte det gör nåt om jag går ned nåt kilo till...

2012-03-14 @ 17:04:40
URL: http://hejaelin.webblogg.se/
Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Svar till Bonnie:



Klart att du hinner! På 2 månader har jag gått ner 10 kg. Så om du börjar imorgon så skulle du i teorin kunna vara 10 kilo lättare redan i mitten av maj! Det är givetvis väldigt individuellt och beror på hur mycket du väger och hur stor fettmassa du har. Men jag har ju i alla fall sänkt mitt BMI med 4 enheter.

2012-03-14 @ 20:58:24
URL: http://tftw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0