8:e dagen med VLCD 2 - Partyproblem

Dagens vikt: 61,8 kg

Det pinnar sakta med säkert neråt. Härligt! Har gått ner 2,6 kg under första veckan med andra rundan VLCD. Känns helt ok! Nu kommer det går lite saktare dock. För en del av den vikten är ju vatten och kolhydrater. Men det verkar som att efter de förråden blev tömda så har jag gått ner runt 0,25 kg/dag. Jag hoppas på att ligga på minus 1,5 - 2 kg/vecka nu under kuren. Så med lite tur väger jag 58 kg om två veckor!

Jag har ett problem och det är att jag vill gå ut på tisdag. En vän fyller år. Hur ska jag göra? Tror ni man kommer må jättedåligt eller bli pruttfull på typ två cider? För jag tänkte dricka väldigt lite, tror inte mycket behövs för att påverka mig. Ska jag dricka en dl grädde innan? Haha. Jag vill samtidigt inte förstöra kuren med alla dessa kolhydrater. Bästa vore att låta bli, men jag vill så gärna..

Det tar emot lite att inta något annat än mina tre tillåtna livsmedel (pulver, vatten, cola zero). Jag kämpade som f*n igår för att stå emot godis. Men jag gjorde det och var så stolt efteråt!


Kommentarer
Postat av: Kämpa!

Alkohol är ju det sämsta du kan dricka jämt i viktnedgångssammanhang. Och skulle du göra det nu, under en VLCD, så kommer kolhydraterna göra att dina glykogendepåer fylls på igen, du går alltså ur ketosen som du kämpat dig till. Det blir som att börja om igen efter alltså. Om jag har fattat hela den här ketosgrejen rätt vill säga. Så kämpa och stå emot, du kan säkert ha kul ändå!

2012-03-19 @ 08:01:40
Postat av: Ella

Tack för dom stöttande orden:)



Vad det gäller din utekväll så förstår jag dig, jag hade samma dilemma som du när jag började min kur. Då blev det bara två veckor ren kur för sen skulle jag på 30 års fest och då gick det inte att vara nykter. Och bantar man och är dessutom nykter då får folk vatten på kvarn, då har man ätstörningdelux. Men väljer du att dricka så tycker jag att du ska äta innan också, något nyttigt så du inte blir snurrig i kolan. Kuren bryts iaf. av alkoholen. Lycka till och bra joibbat med vikten, som sagt jag är grymt avis.

2012-03-19 @ 08:48:31
URL: http://camebrigebruden.blogg.se/
Postat av: committobefit

kör hårt!!!!! vill du ha lite inspo kika in på www.committobefit.spotlife.se :)

2012-03-19 @ 17:44:05
Postat av: Anna

Hej och tack för en mycket inspirerande blogg,

följer din och Elins bloggar och har lärt mig massor.

58 är min mål vikt med, har tappat snart 10 kg

sen start 19 januari då jag först bara slutade äta

onyttigt och då tappar man ju en del direkt. Sen

var det platå för ca en vecka sen och då testade

jag köra pulver/bars, fixar ej bara pulver måste

få tugga med ;-) har gått bra, är inte ens hungrig

längre men har stått stilla på 68,7 i 3 dgr nu

trots att jag ligger på Max 700 kcal/dag. Går 15.000

steg om dagen och ser fina resultat på måttbandet

och kroppen, men stör mig, vill ju se resultat!

Går ju inte att äta mindre liksom och har ett aktivt

jobb;10.000 steg får jag utan att tänka på det,

5000 gör jag i och med powerwalks på 30 min på

mitt löpband. Jättetacksam för tips, är som sagt på

dag 6 med pulver/bars och har tappat 2 kg sen start.

//A

2012-03-20 @ 07:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0