9:e dagen med VLCD 2 - Något för en GI-alkis?

Dagens vikt: 61,7 kg

Svajade mellan det och 61,6. Så det fick bli den högre.

Igår var jag faktiskt väldigt hungrig. Kan ha vart för att jag kom hem till en pojkvän som står och gör hemgjorda piroger. Det doftade gudomligt i lägenheten. De såg mycket delikata ut må jag säga! Men jag tog min shake och stod emot. Det är verkligen så mycket lättare att köra med nolltolerans.

Idag tänkte jag dock dricka lite alkohol. Men i väldigt små mängder. Jag tänker inte äta mat innan heller, utan jag ska köra med mina shakes och dricka med försiktighet. Tänkte köpa typ 2-3 st lightcider på systemet som jag kikat ut. De innehåller mindre än 3 g socker/liter, vilket innebär ytterst lite kolhydrater och min ketos kommer förhoppningsvis inte rubbas allt för mycket. En annan tanke var att blanda Mojito på Bacardi Superior (som också har mindre än 3 g socker/liter då ren alkohol knappt innehåller några kolhydrater, men väldigt mycket kcal dock) tillsammans med Sprite Zero, lite lime och mynta. Men det känns jobbigt att ta med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0