12:e dagen med VLCD 3 - Proteinfusk

Dagens vikt: 61,5 kg

Vägde lite mer idag och jag vet varför. Käkade nämligen en hel kycklingfilé igår på kvällen innan läggdags. Kände att jag behövde få i mig nåt, så det fick bli magra proteiner och helt kolhydratfritt. Hoppas det inte har någon påverkan för kuren, förutom att jag fått i mig några extra kcal igår. Det var ju ändå direkt efter träning. Drack bara 3,5 st shakes för övrigt. Om ni undrar varför det är en halv, så är det för att jag spillde ut en stor del av den ena..

Löprundan gick iaf bättre än innan! Satte inga rekord, men låg "bara" 14 sek över personbästa. Jag hade kunnat maxa mera under vissa sträckor. När jag kom till slutet kände jag mig inte alls trött, hade kunnat sprungit längre eller intensivare. Hoppas den känslan håller i sig. Ska försöka utöka sträckan till 7 km, måste bara hitta en bra runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0