14:e dagen med VLCD 3 - Ketos

Dagens vikt: 60,8 kg

Titta där! Jag vägde inte en massa mer än vad jag gjorde igår! 1 hg är ju inom felmarginalgränsen. Dessutom så åt jag både kycklingfilé och räkor igår. Kände att jag behövde proteiner. Ser till att ta magra proteiner utan kolhydrater, det påverkar inte kuren för jag överstiger inte kcal- eller kolhydratmängden. Eftersom jag tränar i princip varje dag så tycker jag att det är viktigt att se till att inte kroppen bryts ner.

Var ute på en riktig långrunda igår. Körde kombinerad löpning/promenad i 2 timmar. Lyckades verkligen villa bort mig i skogen ett tag. Men det var rolig! Gillar sånna upptäcktsfärder. Har inte riktigt lärt känna omgivningarna ännu. Det finns helt fantastiska spår precis in till knuten och så bor vi ändå bara 10 min från slussen med tuben. Det är gött!

Mina ketostix gav utslag igår förresten. Idag nu på morgonen visar de inte lika starkt, men att det ändå finns lite mer än bara spår av ketoner i urinen. Ska testa igen lite senare under dagen!

Om ni undrar vad ketos är så kan ni läsa här: http://www.vlcd.se/faq#q3

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Du har en så himla fin och inspirerande blogg! Jag äter också på pulver nu och såg att du startade unjefär med samma mått så det är så kul att följa dig! Lycka till och det har ju gått så bra så Grattis till viktnedgången!

2012-05-20 @ 13:21:59
URL: http://viktbloggforlife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0