14:e dagen med VLCD 5

Dagens vikt: 62,8 kg
 
Jag visste det! 62 var för bra för att vara sant.
 
Jag tror iofs att jag bundit upp lite extra vatten i kroppen igår. Det jag åt igår bestod av en bar, två digestivekex, gurka doppad i kryddad gräddfil, en tomat och lite kräftstjärtar, samt ca 33 g popcorn. Blir max 700 kcal totalt. Men det sista åt jag på kvällen, så jag har väl lite kvar i magen samt att popcorna har bundit upp vatten. Får se vad jag väger imorn! Ska bara dricka shakes idag. Kanske ta en tomat.

Kommentarer
Postat av: Trixietrice

700 kcal låter väldigt lite för de objekt som du radar upp.

Gissningsvis innehåller väl en bar ca 200 kcal?
2 Digestive kex innehåller 142 kcal

100 g popcorn ligger mellan 380-541 kcal.


**
Vita Popcorn Poppade i Olja
100 g - 500kcal
Luft Poppade Popcorn
100 g - 387kcal
Smörade Luft Poppade Popcorn
100 g - 486kcal
Micro Pop Smörsmak (ICA)
per 100g - Kalorier: 410kcal
Popcorn (Estrella)
per 100g - Kalorier: 405kcal
Olje Poppade Popcorn (Mikrad)
100 g - 541kcal
Popcorn Less Fat (Olw)
per 100g - Kalorier: 380kcal
Popcorn (Låg Fetthalt, Lågt Natrium, Mikrad)
per 100 g - Kalorier: 429kcal
**

Redan där bör du ha spräckt 700 kcal gränsen.
Sen återstår tomat, gurka och kräftskärtar...

Skriver inte detta för att vara elak, enbart för att öpnna dina ögon kring kcalmängd.

Ett bra bantiningstips från mig är proteinfylld lättkvarg från Lidl.
Jag förlorade 10 kg på 3 månader genom att äta 110g kvarg blandat med funlight 3 gånger om dagen. Detta varvade jag med tomat, gurka och knäckebröd. På så vis slippet du oroa dig för vattenvikt.
Du proppar istället kroppen full med protein och blir mätt som fan.

/T

Svar: En bar är ca 220 kcal. 2 digestivekex ca 150 kcal. Skrev visst fel på popcornen! :P Ska vara 33 g. Så det blir 140 kcal. 100 g gräddfil blir 140 kcal. Vilket blir totalt 650 kcal. Sen så tillkommer lite gurka och tomat, samt några kräftstjärtar. Så säg ca 700 kcal så har jag inte tagit i i underkant. Vattenvikten oroar jag mig inte för :) Den är rätt oväsentlig i det stora hela. Det är slutresultatet som är det viktiga. Det är mest att jag inte vill lura mig själv när jag helt plötsligt diffar nästan ett kilo på en dag.
Missförstå mig rätt nu! Men är inte 10 kg rätt lite på 3 månader på en så pass monotom kost? Jag gick ner ca 7 kg på 4-5 veckor på pulverdiet. Detta skiljer sig givetvis väldigt mycket, då man kan ha väldigt olika förutsättningar förstås. Grattis till viktnedgången iaf :)
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-09 @ 15:25:08
Postat av: Trixietrice

Oki då förstår jag hur du fick det till 700 ;P

3 mån är givietvis lång tid. Men vill man behålla den vikt man förlorat efter dieten så är 10 kg på 3 månader helt oki. Kroppen hinner anpassa sig.
Problemet med pulver är ju att man oftast går upp hela viktminskningen igen när man väl övergår till fast föda. Men du kanske har annan metabolism och fixar det..

Lycka till med din diet :)

Svar: Jättelång är den ju inte, för så stora resultat. Men pulver är ju en supersnabb metod. Jag är otålig, så jag gillar den :P har inte haft problem med att jag har gått upp. Började på 73+ i januari och nu ligger jag kring 60-62. Gick upp under sommaren när jag var ute och reste väldigt länge och inte hade nån kontroll över kosten, det var otroligt dåligt utbud och jag pallade inte bry mig utan tänkte att jag tar tag i det sen. Då gick jag upp till 65. Inte så konstigt när det ibland blev donken till både frukost, lunch och middag! :P Plus att jag inte kunde träna. Men så lever jag ju inte alls i normalfall. Jag äter bra och tränar regelbundet, så vikten håller sig rätt jämn :)
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-09 @ 21:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0