Milen avklarad. Check!

Sprang nyss en mil. Utan vidare problem, blev knappt trött. Är mycket nöjd! Detta på femte löprundan efter sommaruppehållet. Känns otroligt bra och lovande! Kan ju bara fantisera om vad mat i magen kommer göra för resultaten dessutom?
 
Förvisso har jag fuskat idag (ja, jag skäms för att erkänna det men jag "straffade" ju mig med att springa en mil iaf!). Kosten har bestått av 2 shakes. Ca 1 hg godis och ca 70 g chips. Inte bra! Efter löprundan åt jag två äggvitor, lite bladspenat och en halv tomat, för att undvika en massa kalorier och kolhydrater. Så dagsintaget kanske kom upp i 1200 kcal. Sen så gav löprundan minst 600 kcal i förbrukning. Vilket innebär att jag slutar på en acceptabel nivå, men det är ändå inte ok att jag gör sådär. Måste det vara så svårt?! Har inte tid att ta raster och det finns både godis och chips å skräp tillgängligt på jobbet. Fasen. Vart tog min goda diciplin vägen?

Kommentarer
Postat av: A

Har samma problem, har ingen möjlighet att äta
de dgr jag jobbar utan är kvällar som förstör
för mig. Tips är gröt på morgonen står man sig
på länge, axas great är urgod. Sen frukt på fm
vv-burksoppa till lunch=ca 120 kcal, frukt på em
och sen modifast shake (vanilj är urgod) till middag
och inget mer på kvällen.

Har gått ner i 5 kg-sjok och försökt vänja mig
vid vikten nådra veckor för att stabilisera, funkar
bra.

Älskar din blogg :-) blev så glad att du
Börjat blogga igen!

Svar: Det låter ju bra. Men jag ska verkligen försöka hålla mig till shakes nu. Dvs sluta fuska, även om det är förbannat svårt. Min vanliga frukost är annars yoghurt med mosade hallon och blåbär, samt lite nötter och fröer ovanpå. Mycket gott och mättande!

Hur mycket vägde du innan och vad väger du nu? Hur lång är du? Om man får fråga :)


Tack så mycket! :D
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-12 @ 16:27:37
Postat av: A

Har pendlat mycket i vikt, fött tre barn med med +35 kg upp varje gång...det du ;-)

I januari i år vägde jag 78 kg, nu 63 kg är 172 lång och är normalviktig men precis som du vill jag vara smal som modellerna du lägger upp bilder på, ja du vet ;-)

Tycker många nöjer sig med att vara inom BMI-gränsen eller precis under 25 men så lätt att nöja sig och sen tillåta sig gå upp igen...

Tränar dagligen kondition, styrka och simmar.

Har kört helt på shakes jag med men tycker det funkar
ännu bättre med att blanda med mat med samma
kaloriinnehåll, bars försöker jag hålla mig undan
triggar godissuget i mig även om de är så goda.

Har du appen viktkoll förresten? Skaffa annars,
så kul att se sin viktframgång där :-)

Svar: Det är ju sjukt duktigt! :) Ska köra sån där kost med lågt kaloriinnehåll och mycket proteiner efter att jag är klar med denna kuren. Vill ner till 60 kg först, sen ska jag deffa bort de sista fyra med rätt kost och träning. Nej, har inte den appen. Ska kika på den!
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2012-09-12 @ 22:04:01
Postat av: A

Den appen är underbar! Min våg visade 61,7
imorse så nu satsar jag på under 60 på söndag.
Varva mat och shakes funkar kanon för mig,
och underlättar på jobb ;-) VV-soppa är perfekt
130 kcal och 0,5 g fett, bättre än shake nästan.
Sen tröttnar man inte lika fort som med enbart
shake. Nu peppar vi varandra till att gå under 60
till nästa vecka :-)

2012-09-18 @ 16:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0