Konstiga kropp

Dagens vikt: 64,9 kg
Dagens midjemått: 68,5 cm
Gårdagens kaloriintag: Ca 1323 kcal
Gårdagens träning: -
 
Inte lika illa som igår iaf. Min pojkvän, som också fjällvandrade, väger mer än innan även han. Han har även noterat att byxorna stramar åt, men inte i midjan utan mitt över låren och vaderna. Så kanske musklerna är vätskefyllda? Jag har ju även mens. Så än finns hopp! Bara jag kommer ner till 63,5 kg ish när mensen är slut så är jag nöjd!
 
Jag har räknat ut att vi gick i säkert minst 23 timmar totalt. Om jag räknar på att jag väger 64 kg och tar det som "vandring, medelterräng" (vilket är en underdrift) så har jag förbrukat ca 9344 kcal. Räknar jag med att jag hade ca 10 kg packning på ryggen och då väger 74 så blir det 10804 kcal. Värt att notera är att 1 kg fett är ca 7000 kcal. Det vill säga, jag bör ha i teorin gjort av mig med 1,5 kg fett bara genom aktiviteten. Lägg där även till att jag levde på ca 1500 - 2000 kcal mat om dagen, vilket är ett underskott för mig. Om jag skulle ha "en stillasittande vardag" (vilket jag ej har) räknar jag på att jag förbrukar ca 2000 - 2300 kcal.
 
Så, skulle jag ha gått upp 1,5 kg så skulle jag inte bara ha stoppat i mig 10500 kcal utöver min normala förbrukning, utan även de extra cirkus 10000 kcal jag förbrukade under vandringen. Det är alltså ca 20000 kcal i överskott! Så om jag lever på plusminusnoll 2200 kcal om dagen säger vi. Så under 9 dagars tid skulle jag ha käkat 2200 kcal + 2220 kcal extra om dagen. Det känns inte rimligt att jag skulle lyckats få i mig 4500 kcal om dagen... Framförallt inte när jag vet att jag bara åt max 2000 kcal 4 av de 9 dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0