Räkna ut din energiförbrukning

Hittade en rätt bra sida för att räkna ut ens basala och totala energiförbrukning. Den utgår från den välbeprövade Harris-Benedict-ekvationen.
 
Själv så siktar jag lågt för att inte överskatta min energiförbrukning. I själva verket har jag en mycket mer aktiv vardag och arbete.
 
Jag tog:
8 h resting
10 h very light
6 h light
 
Då landar jag på:
1451 BMR (Calories)
846 Activity (Calories)
2297 Total Calories
 
Vilket visar att jag uppskattat min miniminivå på energiåtgång rätt väl. Har ju som sagt räknat på 2300 kcal/dag lite grovt. Då tar jag inte hänsyn till träning som är energiförbrukning utöver detta. Känns även rätt vettigt att jag siktar på att käka 1400 - 1500 kcal dagar jag ej tränar, och ca 200 - 300 extra då jag gör det.
 
I teorin bör jag gå ner ett kilo i veckan. Men det gör jag ju inte, för viktnedgång fungerar inte alltid i praktiken som det gör i teorin. Kroppen är ju som bekant lite knepig.

Kommentarer
Postat av: Natty

Åh vilken sida! Den ska jag kika på vad jag hamnar på :D

Svar: Ja gör det :) Vad hamnade du på då?
Thin For The Win - En blogg om VLCD

2013-09-09 @ 21:42:55
URL: http://blogg.improveme.se/natty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0